Interview met onze klant Anne-Marie Fridt

We hebben afgesproken met Anne-Marie in de vestiging in Terneuzen. Een grote zaak met een ruim assortiment sanitair, tegels en kranen. Nadat we samen een rondje door de winkel hebben gedaan, mag ik haar wat vragen stellen.


Op welke klanten focussen jullie?

        Heel breed. Van starters tot senioren en voor ieder budget.


Wat waarderen jullie klanten en medewerkers in jullie bedrijf?

        Onze service, gezelligheid en ons goede team.


Willen jullie iets veranderen/verbeteren in het komende jaar?

        Nee, eigenlijk niet.


Wat vind jij het leukst aan je werk?

        Onze klanten een droombadkamer geven. Alle aspecten van het werk: De gesprekken, het tekenwerk, de bestellingen doorgeven etc.


Heb je een goed advies voor andere ondernemers?

        Luister naar je klant. Doe wat je klant wil, niet wat je zelf wilt.


Over Siermakers:

Wat zijn de meest gehoorde reacties van jullie klanten op onze bloemen?

        Ze vinden het leuk. Ze zien/geloven niet, dat het geen echte bloemen zijn. Er wordt vaak op gereageerd. In Middelburg wat vaker dan hier in Terneuzen, omdat de         balie in Middelburg kleiner is. Daar staan mensen er echt met hun neus bovenop.


Stel dat we een decoratie speciaal voor jouw bedrijf maken. Hoe ziet deze er dan uit?

        Oei, geen idee. Dat is niet zo mijn ding. Ik vind het fijn, dat jullie dat regelen. Ik vind het leuk, dat het steeds iets nieuws is.


En voor thuis?

        Mijn man Arno vond de set van 2 bloemstukken in grijze betonvazen van begin dit jaar heel mooi en wilde voorstellen om ze te kopen. Maar ik heb liever steeds         iets anders. Ook al pasten deze wel heel goed bij onze keuken.


Standaard wisselen we 4 keer per jaar. Is dat voldoende of zouden jullie - tegen meerprijs - vaker willen wisselen?

        Nee, wij vinden het goed zo. De drie maanden zijn steeds zo weer om.


Tegenwoordig zijn groene planten populair. Hoe zouden jullie het vinden als we af en toe een groene kunstplant - van goede kwaliteit - leveren met daarbij een kleiner bloemstuk?

        Oh nee, daar ben ik geen fan van!


Heb je tips voor ons hoe we onze dienstverlening kunnen verbeteren?

        Eigenlijk niet. Het gaat leuk zo. Jullie komen de gemaakte afspraken na.


Willen jullie nog iets anders met ons delen?

        Ik zou het niet weten. Of ja, toch wel. Voor ons mogen de vazen en schalen wel wat stoerder/losser.


Echt leuk!

Terwijl we nog even zitten na te praten, vertelt Anne-Marie dat ze verhuisd zijn naar een andere privé woning. Bij het maken van het ontwerp voor de nieuwe keuken hebben ze een grote ruimte vrij gehouden op het aanrechtblad waar altijd een groot bloemstuk van Siermakers staat.

De schoonmoeder van Anne-Marie is ook fan van onze zijden bloemen. Anne-Marie maakt altijd een foto van de nieuwe bloemen in de vestiging in Terneuzen en stuurt die naar haar schoonmoeder. 'Dat moet altijd', zegt ze.

We waarderen het enorm, dat we al jarenlang bloemen mogen leveren aan Anne-Marie en Arno Fridt en hun vriendelijke medewerkers!


De vrolijk lachende Peter aan de balie van Sanidump Terneuzen. In het midden van de balie staan onze bloemen.